NÖHÜ’de ‘Öğretmenler Günü’ Etkinlikleri NÖHÜ’de ‘Öğretmenler Günü’ Etkinlikleri

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi (NÖHÜ) dünyanın en saygın uluslararası üniversite sıralama kuruluşu Times Higher Education (THE) tarafından yapılan 2024 Dünya Üniversite Sıralamasına girmeyi başardı.
DÜNYADA 1501+ TÜRKİYE'DE 36’NCI SIRADAYIZ
Küreselde 2 bin 600’ü aşkın yükseköğretim kurumunun başvurduğu 2024 sıralamasında 1904 üniversite değerlendirmeye kabul edilerek sıralandı. NÖHÜ Öğretim, Araştırma Ortamı, Araştırma Kalitesi, Endüstri ve Uluslararası Görünüm olmak üzere beş alanda 18 göstergeye göre yapılan değerlendirmede dünya üniversiteleri arasında 1501+ bandında yer alırken, Türkiye'den değerlendirmeye alınma başarısı elde eden 75 üniversite arasında ise 36. sırayı elde etti.
ÜNİVERSİTEMİZ ÖNEMLİ BİR BAŞARI ELDE ETTİ
Konuyla ilgili açıklama yapan NÖHÜ Rektörü Prof. Dr. Hasan Uslu, “Üniversitemiz tarihinde ilk kez dünyanın en saygın sıralama kuruluşu THE’nın yaptığı dünya üniversiteleri değerlendirmelerinde yer alarak büyük bir başarı elde etti. Bu konuda Üniversitemizde iki yıldır yürütülen yoğun çalışmaların meyvelerini uluslararası ölçekte prestijli üniversiteler sıralamasına girerek toplamaya başladık.” dedi. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinin bu konuda uygulayacağı yeni stratejiler ve planlamalarla gelecekte hem THE’nin hem de diğer uluslararası sıralama sistemlerinin sıralamalarında daha yüksek konumlara ulaşacağını kaydeden Rektör Uslu, son olarak “Üniversitemiz başta tarım, yenilenebilir enerji ve sürdürülebilir çevre olmak üzere birçok alanda bilimsel araştırma, ar-ge, eğitim öğretim ve inovasyonda Türkiye’de öncü bir yükseköğretim kurumu. Ülkemizin bir marka değeri olan Üniversitemizin bu potansiyelinin somut çıktılarını uluslararası sıralamalarda da çok yakında göreceğiz.” ifadelerini kullandı.
THE, DÜNYANIN EN PRESTİJLİ ULUSLARARASI ÜNİVERSİTE SIRALAMA KURULUŞU
İngiltere merkezli dünyanın en prestijli uluslararası üniversite sıralama kuruluşu Times Higher Education (THE) Dünya Üniversite Sıralaması, araştırma odaklı üniversiteleri tüm temel misyonları (eğitim, araştırma, bilgi aktarımı ve uluslararası görünüm) açısından değerlendiren küresel bir performans göstergesidir. Öğrenciler, akademisyenler, üniversite yönetimleri, iş dünyası ve hükümetler tarafından itibar edilen en kapsamlı analizlerden biridir.
THE’nın sıralama performans göstergeleri ise eğitim (eğitim ve öğrenme ortamı), araştırma (hacim, gelir ve itibar), atıflar (araştırma etkisi), uluslararası görünüm (personel, öğrenciler ve araştırma düzeyi) ve sanayi geliri (bilgi transferi) olmak üzere beş farklı alanda gruplandırılmıştır.
(Dahi GEDİK)