Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde sağlıkta kalite standartları gereği Mavi Kod tatbikatı yapıldı.
TATBİKATTA NELER YAPILDI?
Hastanede Başhekimlik idari bina, çocuk hastanesi ve göğüs hastanesi ek binasında yapılan tatbikatta tatbikat gereği hasta birden göğüs ağrısı ve nefes darlığı yaşadığını belirtti. Hastaya en yakın yer olan dâhili telefon üzerinden 2222 aranarak mavi kod çağrısı yapıldı. Mavi kod ekibi 3 dakika içinde olay yerine ulaştı, mavi kod veren kişi tarafından hasta ile ilgili bilgiyi alarak ve hastayı acil servise nakil için klinikten çıkarttı. Acil serviste hastaya müdahaleyi yapılarak mavi kod bitirildi. Çok telaşlı olan hasta yakınına, sağlık personelleri hastaya yapılan müdahale ile ilgili bilgi vererek kişiyi rahatlattı.
Tatbikatla ilgili Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Doktor Öğretim Üyesi Yakup Çetinkaya, “Bugün hastanemizde Mavi Kod tatbikatı gerçekleştirilmiştir. Mavi Kod hastanelerde uygulanan ve yaşamı tehdit altında olan bireylere acil yaşam desteği sağlamak için uygulanan bir acil durum kodudur. Hastane içinde hasta ya da hasta yakınlarının tıbbi destek gerektiği zamanlarda bu durumu ilk fark eden sağlık görevlisi 2222 nolu mavi kod numarasını arayarak acil çağrı yapar. Mavi Kod da görevli ekipler en fazla 3 dakika içinde olay yerine ulaşarak hastaya gerekli tıbbi yardımı sağlayarak ekip başı olan doktorun uygun gördüğü yerde hayati desteğin devamı için hastanın güvenli transportunu gerçekleştirir. Bugün yaptığımız Mavi kod tatbikatı ile mavi kod uygulama prosedürlerinin işleyişi ile ilgili durumu yerinde değerlendirmiş olduk. Tatbikatı planlayan kalite koordinatörümüze ve görev yapan tüm personellerimize teşekkür ederim.” sözlerine yer verdi.
(Dahi GEDİK)
Mavi Kod Tatbikatı 2
Mavi Kod Tatbikatı 1