Demokrat Parti (DP) Niğde İl Başkanı Serdar Aydın, Niğde’nin uzun yıllardır gündeminde olan fakat bir türlü kavuşamadığı 2 talebine bir açıklama yaparak hangisinin öncelikli olması gerektiği konusuna değindi ve şu soruyu sordu; “Niğde için öncelik Havalimanı mı yüksek hızlı tren mi?”
Konu ile ilgili açıklamasına “Bu soruya cevap vermeden önce Niğde ilinin diğer büyük kentlerle olan mevcut ulaşım bağlantılarına bakmak gerekiyor” diyen DP Niğde İl Başkanı Serdar Aydın sözlerine şöyle devam etti: “Her ne kadar Niğde-Ankara yolu ili başkent Ankara'ya yüksek standartlı bir yol ile bağlamış olsa da, günübirlik uygun maliyetli bir yolculuk olmaktan hala uzak olduğu bir gerçektir. Diğer yandan mevcut Niğde-Pozantı-Adana yolu ise yüksek yük trafiği nedeniyle özellikle güvenlik özelliklerinden hızla uzaklaşmaktadır. Kayseri yolu ise bu bahsettiğimiz her iki yolun geometrik kalitesinden çok uzaktadır.
Bir önceki paragrafta geçen "günübirlik" gerçekte kentin ulaşım gereksinimlerini tamamlayan bir anahtar kelimedir. Günübirlik erişim, en fazla 1-1,5 saat içinde otomobil bağımlılığı olmadan tüm kent paydaşlarının gelir ve sosyal durumundan bağımsız biçimde büyük kentlere güvenli erişimlerini sağlayacakları bir bağlantıyı tanımlamaktadır.
Özellikle 6 Şubat'ta yaşadığımız depremler sonrası Niğde kentinin nüfusundaki artış, yatay seyirden yükseliş eğilimine girmiştir. Kent insanlarının yükselen sosyo-ekonomik düzeyi ve üniversite sayesinde yurtdışı ve yurtiçi yolculuk talepleri de artmaktadır. Kentin turizm potansiyeli de düşünüldüğünde başlıktaki sorunun cevabına da yaklaşmış oluyoruz.
“HAVALİMANI GERÇEKÇİ BİR TALEP DEĞİL”
Kentin çok eskiden gelen bir havalimanı talebi olsa da bu çok gerçekçi bir talep değildir. Bunun nedeni kent nüfusunun henüz yurtiçi ve yurtdışı uçuşları oluşturacak ve maliyetleri aşağıya çekecek uçuş sıklığını yaratacak bir talepten uzak olmasıdır. Ancak bu, kentin bir havalimanından yoksun kalması anlamına da gelmemektedir. Mevcut Kayseri havalimanını Niğde kentine Nevşehir üzerinden bağlayacak bir hızlı demiryolu, kentin bir anda hareketliliğini değiştirecektir. Böyle bir demiryolunun Niğde-Nevşehir arasını 15 dakika, Nevşehir-Kayseri arasını da 30 dakikaya düşürmesi sayesinde Niğde, bir anda uygun fiyatlı yurtiçi uçuşların yanı sıra uluslararası uçuşlara da maksimum bir saatlik yolculukla güvenli ve ucuz biçimde erişebilecektir. Bu da başlıktaki sorumuzun cevabı olmaktadır.
Tüm bunun yanında, bu üç kent arasında hava durumundan etkilenmeyen bu çağdaş ve güvenli ulaşım türü, Nevşehir'i ziyaret eden birçok turisti de günübirlik kente çekme potansiyeline sahiptir. Kabaca bunun kente yıllık 200 milyon dolarlık bir katkısı olacağı öngörülmektedir. Ayrıca sağlık, iş ve eğitim amaçlı karşılıklı hareketliliğin sağlayacağı katkı göz ardı edilemez. Kayseri-Ankara hızlı tren bağlantısı bittiğinde Niğde kenti, Konya'dan Ankara ve İstanbul'a kadar kesintisiz ve güvenli bir demiryolu bağlantısına sahip olacaktır. Kentin kaderini önemli ölçüde etkileyecek bu projenin gündeme gelmesi için yeterli kamuoyu oluşturmak, kent temsilcilerinin öncelikleri arasında olmalıdır.”
(Demokrat Parti)
DP İl Başkanı Aydın: Havalimanı mı yüksek hızlı tren mi?
Editör: Niğde Haber
Yorumlar