Niğde’de 2022 yılı içerisinde vatandaşlar 2 bin 252 ürün ve hizmetten dolayı Tüketici Hakem Heyetine başvururken bu başvuruların 1,238’i tüketici lehine sonuçlandı.
Niğde Tüketici Hakem Heyeti verilerine göre; Mesafeli sözleşmeler, abonelik sözleşmeleri, tüketici kredileri, kredi kartı konut finansman sözleşmesi, taksitli, kampanyalı, iş yeri dışında kurulan sözleşmeler, devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti sözleşmeleri ve ayıplı mal ve hizmetler ile ilgili olarak, toplam 2252 adet şikâyetten 1238 adedi tüketici lehine 877 adedi tüketici aleyhine 137 adedi görevsizlik kararı ile sonuçlandı.
Niğde Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Kenan Şahiner konu ile ilgili yaptığı basın açıklamasında konuyu değerlendirerek şu sözlere yer verdi: “6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği, İlimiz Tüketici Hakem Heyetince   2022 yılı  itibariyle yapılan 2 bin 252 ayrı tüketici şikayetleri neticelendirildi.  
ŞİKAYET BAŞVURU DEĞERİ EN FAZLA 66 BİN LİRAYA KADAR
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 68 inci ve Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin 6’ncı maddelerinde yer alan parasal sınırların artırılmasına ilişkin tebliğ 16.12.2022 tarih ve 32045 sayılı resmi gazetede yayımlanarak 2023 yılı için yapılacak başvurularda değeri 66 bin TL Türk Lirası altında bulunan uyuşmazlıklarda İlimiz Tüketici Hakem Heyeti görevlidir.  
Bu Kanunun amacı; kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemekte olup her türlü tüketici işlemi ile tüketiciye yönelik uygulamaları kapsar” dedi.
MÜŞTERİ HİZMETLERİ ADIYLA ARANMALAR
Son zamanlarda hızlı artış gösteren şikayetlerin başında “müşteri hizmetlerinden arıyoruz” ifadelerinin yer aldığı erişimlerde sorunlar yaşandığına da değinen Şahiner; “İlimiz Tüketici Hakem Heyetine son zamanlarda yapılan şikayetlerde; müşteri hizmetlerinden arıyoruz denilerek cep telefonundan  işlem yaptırılması ve telefonuna gelen  şifreler istenilerek banka hesabı ve kredi kartından harcama ve para aktarımı  yapıldığı, kişilerin herhangi bir borcu olmadığı halde daha önce yapılan alışverişlerden borçlu olduğu veya kargo ile gönderilen ürünün teslim alınmaması nedeni ile icraya verileceği şeklinde sesli arama yapıldığı veya mesaj gönderildiği, yine alacak bilgi ve belgesi olmadan miktar belirtilerek, bankalardan dosya masrafı,  komisyon gibi alacaklarının olduğunu ve bunların tahsili vaadi ile ve ayrıca sigorta işlemi nedeniyle kredi kartı bilgilerinin istenildiği ve ücret alındığı bunun karşılığında tüketici adresine örnek matbu dilekçe gönderildiği Tüketici Hakem Heyetine yapılan şikayetlerden anlaşılmaktadır.
AMAÇ TÜKETİCİYİ KORUMAK
Bu itibarla gelen mesaj ve telefonlara itibar edilmeyip tüketici konusu ile ilgili şikâyetlerin Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 68. Maddesinin 3. Fıkrasında ‘Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.’  denildiğinden şikâyetinize ait belgelerle birlikte, Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’na veya https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr internet sitesinden online olarak müracaatınız gerekmektedir” diye konuştu.
(İbrahim UGUN)

 

 

 

 

 

Muhabir: Haber Merkezi