google-site-verification=PGHklF2pARwjgqPUGv_LE1sbPyog7dQWvausnHR-5Iw
Advert
İdris İSPİROĞLU
İdris İSPİROĞLU
Giriş Tarihi : 27-10-2021 13:53
Güncelleme : 27-10-2021 13:54

AZ GİTMİŞ UZ GİTMİŞ

 

      Eğitim öğretimin amacı, öğrenmeyi öğrenmektir. Yani, herkesin bildiği ve artık tedavülden kalkmış bilgileri ezberleme yerine, temel bilgi kaynaklarını anlama, yorumlama ve yeni bilgiler, buluşlar yaparak lider, öncü insan ve ülke olmaktır. Bu hedefi gerçekleştirecek kurumlar da ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarıdır. Bunun en önemli şartlarından biri de şüphesiz milli ve evrensel literatürü takip edebilmek için ana dilini ve en az bir yabancı dili  iyi derecede bilmektir. Eskiden, ilim ve sanat dili olan Arapçayı ve Farsçayı iyi derecede bilmek, okumuş sayılmanın şartı idi. Hatta bu iki dile yabancı dil gözüyle bakılmazdı. Bu nedenle Gazali, Biruni, İbni Sina gibi alimler, Yunanca ve Latince gibi dilleri ana dilleri gibi bilirlerdi. Şairlerimiz Türkçeden başka Arap ve İran şairleriyle yarışırlardı.
        Büyükler: “İmin başı soğan gibi acı, sonu baldan daha tatlı olur.” demişlerdir. Türkiye'de profesörler dahil ilmin sonunu görebilen kimsenin olduğunu düşünmüyorum. Bir hocamız Mısır’da El Ezher Üniversitesinde lise kitaplarının okutulduğunu anlatmıştı. Ben de üniversiteye başladığım zaman çok büyük hayâl kırıklığına uğramıştım. Çünkü bütün dersler lisede gördüğümüz derslerin aynısıydı. Yeni bir şey öğrenmiyorduk. Arkadaşlar arasında üniversitemiz için yüksek lise esprisi yaygındı. Maalesef sınıflar, okullar büyüdükçe bilgiler yerinde sayıyor. Eskilerin bir sözü var, malum, “Benim oğlum bina okur, döner döner yine okur." Bizim işimiz tam da buna benziyor. Oysa bu söz o zamanlar af edersiniz geri zekalı anlamına geliyordu. Şimdilerde ne kadar zeki olursa olsun hiç kimse binayı geçme şansına sahip değil. Sınıf atlıyorsunuz ama, maalesef ders atlayamıyorsunuz. İlkokul ikinci sınıfta öğrenmeye başladığınız imla ve noktalama kurallarını yıllarca gördüğünüz halde öğrenemiyorsanız, emin olun aynı bilgileri, hangi bölümde olursanız olun, üniversitede de görmek zorundasınız.
       Eğitim adı altında akıl almaz paralar harcayarak insan ömrü törpülüyoruz düşüncesine kapılıyorum. Az gitmiş, uz gitmiş, dere tepe düz gitmiş. Dönüp arkasına bakmış, bir arpa boyu yol gitmiş. İlkokul, ortaokul, lise hatta üniversite müfredatlarını mukayese edin. Yıllarca neredeyse aynı şeyleri tekrar tekrar okuttuğumuzu göreceksiniz. Okuttuklarımızın da maalesef hayatta karşılığı yok. ‘Hocam bunlar bizim ne işimize yarayacak’ diye soran öğrenciye ikna edici cevap verebilen yok
      
Hiçbir şeyi tam öğrenmiyoruz. Her şeyden biraz tadıyoruz, tattırıyoruz. Bir şeyin ne olduğunu anlamadan değiştiriyoruz. Müzikte değiştir yarışması var, şarkıdan bir mısra okuyorsunuz, değiştir komutu geliyor. Geçenlerde telefonda görüştüğüm emekli binbaşı Ramazan MERCAN hocam, ‘Mihriban’ şiirinin bir mısraının manasını sorduğu üniversite hocasının cevap veremediğini anlattı. “Lambada titreyen alev üşüyor.” mısraını edebiyat doktoru açıklayamamış. Ben de içimden, iyi ki bana sormadı, diye derin bir oh çektim. Tarihçi Yılmaz ÖZTUNA, bugün doktorasını yapmış edebiyatçıların Refik Halit Karay’ı orijinalinden anlayamadığını yazmıştı. Ben hayranı olduğum Yahya Kemal’i sözlük olmadan okuyamıyorum desem...
      Okullarımız, maalesef yıllarını aldığı insanımıza bir şey vermiyor. Bir nitelik, bir ehliyet kazandırmıyor. Neredeyse okuduğu alanla ilgili iş yapan yok. Çünkü eğitimin içi boş. Evrakın ve miadı dolmuş bilgilerin ezberinden ileri gidilemiyor. Eğitimi yeniden yapılandırmayı, kulağını başının üstünden tutmak ya da anlamadığı şeyleri anlaşılmayan şekilde tercüme etmek sanan yapılandırmacı zevat acaba yaptıkları değişikliklerin sonuçlarını merak edip incelemişler midir
        Bugün okullarımız fiziki ve teknolojik anlamda çok iyi noktalara gelmiştir. Lakin eğitim içerikleri için aynı şeyleri söylemek maalesef mümkün değildir. Bunun için öğretmenlik kontenjanları ihtiyaca göre ayarlanmalı, öğretmenlik bölümleri altı yıla çıkarılmalı. Öğretmenler bir Doğu, bir Batı dili olmak üzere iki yabancı dili ana dilleri gibi bilmelidir. Her kademede derslerin sayısı azaltılıp ders içerikleri zenginleştirilmelidir. Okulların zaman geçirilen yerler değil, gerçek anlamda bilim ve kültür yuvaları olacağı günleri hasretle bekliyoruz.

 

İdris İSPİROĞLU

İdris İSPİROĞLU

DİĞER YAZILARI İMAN VE İSLAM 09-11-2021 15:44 AZ GİTMİŞ UZ GİTMİŞ 27-10-2021 13:53 TARİHE VE DEĞERLERİMİZE SAYGI 11-08-2021 19:57 İÇİMDE PATLAMALAR! 06-08-2021 11:55 15 TEMMUZ DESTANI 14-07-2021 11:02 AĞLAYAN ÇEŞMELERİMİZ 14-07-2021 11:01 SELAMI SABAHI KESMEK 16-06-2021 14:56 DESTAN 28-05-2021 13:25 RAMAZAN DÜŞLERİ 19-04-2021 09:54 CANINI CANANA VERMEK 11-04-2021 11:49 BİZ ÇANAKKALE’YE BİR MİLLET GÖMDÜK 19-03-2021 16:52 NİĞDELİM 09-01-2021 11:21 MARKA KENT NİĞDE’NİN GELECEĞİ (2) 16-12-2020 16:21 MARKA KENT NİĞDE’NİN GELECEĞİ (1) 11-12-2020 12:12 AŞK, DELİLİKTİR 16-11-2020 10:22 SON MEKTUP 07-11-2020 17:52 EĞİTİM GÖNÜLLÜLERİ (2) 07-10-2020 11:52 EĞİTİM GÖNÜLLÜLERİ (1) 02-10-2020 11:24 KAFAYA KOYMUŞTUM 25-09-2020 11:40 HELAL LOKMA 05-09-2020 07:29 EĞİTİM HER ŞEYİN İLACIDIR 02-07-2020 07:23 DÜŞMAN NASIL VURULUR? 10-06-2020 20:08 KORONA VE EĞİTİM 18-05-2020 07:46 ANNE 10-05-2020 09:51 MERHABA MAH-I SULTAN 24-04-2020 10:20 KORONAYI NASIL YENECEĞİZ? 10-04-2020 09:07 SEN GEL 03-04-2020 09:42 ÇANAKKALE’Yİ ANLAMAK 28-03-2020 10:21 YAN EY GÖNÜL YAN! 28-03-2020 10:15 LİBYA’DA NE İŞİMİZ VAR? 23-12-2019 09:22 KEŞFEDİLMEYİ BEKLEYEN ŞEHİR 09-12-2019 07:44 ‘YOL ODUR Kİ DOĞRU VARA’ 02-12-2019 07:28 ADI GÜZEL KENDİ GÜZEL 08-11-2019 07:15 AH TRABZON! 28-10-2019 07:22 HAYDİ KALK, DAVRAN! 08-10-2019 08:18 YABANCI DÜŞMANLIĞI İNSANLIK SUÇUDUR 21-09-2019 07:27 İSTİKBAL SAVAŞI 09-09-2019 08:16 ASIL TEHLİKE FETÖ’NÜN HALKA SIZMASI 27-07-2019 08:22 EĞİTİMDE NELER YAPILMALI 19-07-2019 08:18 BENZEYENLER BİRLEŞİR 12-06-2019 07:55 HERŞEY BİZDE GİZLİ 23-05-2019 10:07 BAHAR 16-05-2019 07:54 ERMENİ MESELESİ VE SOYKIRIM YALANI 25-04-2019 07:09 ÇAMLICA CAMİİ İSRAF MIDIR? 17-04-2019 07:45 ÇANAKKALE ÇANAKKALE… 18-03-2019 07:45 28 ŞUBAT DARBE MİYDİ? 01-03-2019 07:21 Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma, sakın Siper et gövdeni, dursun bu hayasızca akın!’ 15-02-2019 13:49 Sarıkamış, Sözün Bittiği Yer 08-01-2019 07:34 Neden Yenildik? 03-01-2019 15:05 ‘ŞEB-İ ARUS’UN TILSIMI 22-12-2018 07:47 Niğde'nin Babası Ahmed Kuddusi Hazretleri 01-12-2018 13:39 CANIM KURBAN OLSUN SENİN YOLUNA 19-11-2018 15:25 AİLE GİDERSE... 02-11-2018 08:41 Rol Model Olmak 05-10-2018 08:44 Okumaktan maksat ne kişi hakkı bilmektİr Çün okudun bilmedİn Ha bir kuru emektir 19-09-2018 08:52 Diriliş Alpaslan! 27-08-2018 09:09 Sözde Değil 'Özde' Milli Eğitim 26-07-2018 10:53 Fetih ve Aşk 29-05-2018 08:15 Kızıelma 16-05-2018 09:05 Kahramanlar ve Hainler ! 13-03-2018 07:30 OKUR-YAZAR 24-02-2018 09:32 ‘ÖLMEZ İMİŞ AŞIK CANI!’ 30-01-2018 07:58 İŞTE MEDENİYET FARKI.! 17-01-2018 07:37 BİLİM VE DEĞERLER 03-01-2018 08:07 DELİ GÖNÜL.! 21-12-2017 07:29 KUDÜS’ÜN SAHİBİ VAR! 09-12-2017 10:50 ‘’O GÜL MEKKE’DE AÇILDI KOKUSU DÜNYAYA SAÇILDI’’ 30-11-2017 07:51 DERİN MESELE 15-11-2017 08:03
NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
  • Süper LigOP
  • 1Trabzonspor1436
  • 2Konyaspor1426
  • 3Hatayspor1426
  • 4Alanyaspor1424
  • 5Fenerbahçe1323
  • 6Başakşehir FK1422
  • 7Fatih Karagümrük1422
  • 8Galatasaray1422
  • 9Adana Demirspor1420
  • 10Beşiktaş1420
  • 11Antalyaspor1418
  • 12Gaziantep FK1418
  • 13Altay1417
  • 14Sivasspor1416
  • 15Giresunspor1416
  • 16Kayserispor1416
  • 17Yeni Malatyaspor1413
  • 18Göztepe1310
  • 19Kasımpaşa1410
  • 20Çaykur Rizespor1410
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
E-GAZETE
İL GENELİ COVİD TARAMASI 3
ANKET OYLAMA TÜMÜ
GÜNÜN KARİKATÜRÜ
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA