Advert
GÜNCEL
Giriş Tarihi : 06-04-2021 12:16

Ankara-Niğde otoyolu yeniden gündemde

Ankara-Niğde otoyolu yeniden gündemde

Ankara-Niğde Otoyolu bir kez daha Meclis gündemine bu kez Saadet Partisi tarafından taşınarak birtakım sorulara cevap istendi.
Yapımına başlandığı ve açılışı yapıldığı günden bu yana, gerek maliyeti, gerek süreci gerekse geçiş ücretleri konusunda sürekli eleştiri alan Ankara-Niğde Otoyolu bu kez de Saadet Partisi’nin gündeminde yer aldı.
Saadet Partisi Konya Milletvekili Abdulkadir Karaduman, Ankara-Niğde Otoyolu'nun ihalesi, maliyeti, kullanım durumu ve geçiş ücretleri hakkında Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'na soru önergesi verdi ve bu sorulara yanıt istedi.
Saadet Partisi Konya Milletvekili Abdulkadir Karaduman, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından cevaplamasını istediği soru önergesini Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlığına iletti. 
ESKİ DEVLET YOLU DAHA CAZİP GELİYOR
Milletvekili Karaduman, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun Kamu özel sektör iş birliği ile ERG şirketine Yap İşlet Devret modeli ile yaptırılan Ankara-Niğde Akıllı Otoyolu'nun 2. kısmını 16 Aralık 2020 tarihinde açmış ve Ankara-Niğde Akıllı Otoyolu'nun da başarıyla tamamlanan dev projeler arasında yerini aldığını ve bu proje vesilesiyle yıllık 1 milyar 628 milyon TL tasarruf sağlanacağını, bununla birlikte otoyolun toplam yatırımın maliyeti 1 milyar 320 milyon lira, İşletmecinin yaptığı kamulaştırma 12 milyon 890 bin avro, işletme ağır bakım maliyeti 1 milyar 58 milyon avro, finansman maliyetinin 860 milyon avro, genel toplam 3 milyar 252 milyon avro olduğunu ifade ettiğini hatırlatarak: “Geçiş ücretlerinin yüksek olmasını ve yakıt tutarlarını da hesaba katarsak yolcuların eski devlet yolunun yanında yeni Niğde – Ankara yolunu tercih etmesi akla çok yatmamaktadır” dedi.
KARADUMAN’IN CEVAP BEKLEYEN SORULARI
Konu ile ilgili olarak Bakan Karaismailoğlu’na 4 soru yönelten Milletvekili Karaduman Şu sorulara yanıt beklediğini belirtti:
1- Otoyolunun yapımı işi söz konusu şirkete hangi para biriminden, toplam kaç yıllık ve günlük olarak kaç sayıda araç geçiş garantisi ile verilmiştir?
2- Açıldığı günden itibaren Ankara-Niğde Otoyolunda toplam kaç araç geçişi olmuştur? Bu geçişlerin günlük ortalama geçiş sayısı kaçtır? Şu ana kadar toplanan hâsıla miktarı nedir? İfade ettiğiniz tasarruflar şu ana kadar hangi kalemlerde ne kadarlık olmuştur?
3- Geçiş ücretlerini düşürmeyi düşünüyor musunuz?
4- Verilen rakamlarda yatırım bedelleri TL, bakım maliyeti ile kamulaştırmanın Euro bazlı olduğu görülmektedir. Bunun nedeni nedir?
(Saadet Partisi)

NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
E-GAZETE
İL GENELİ COVİD TARAMASI 3
ANKET OYLAMA TÜMÜ
GÜNÜN KARİKATÜRÜ
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA