Advert
GÜNCEL
Giriş Tarihi : 12-03-2021 15:26

Gürer: Neden geç kaldınız?

Gürer: Neden geç kaldınız?

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, sinyalizasyon sistemi olmayan tren yolu güzergahlarında meydana gelen tren kazalarına dikkat çekerek, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına yazılı soru önergesi verdi ve gelen cevabı paylaştı.
Gürer, Bakan Karaismailoğlu tarafından yanıtlanması istemiyle verdiği yazılı önergesinde şu sorularının yanıtlanmasını istedi: “Türkiye Devlet Demir Yolları şebeke hat uzunluğu 12.639 ve sinyalizasyonun devrede olduğu hat uzunluğu 4.896 kilometredir. Son 4 yıl baz alındığında sinyalizasyonun devreyi alındığı hattın uzunluğu yıllara göre ayrı ayrı kaç kilometredir? Yapımı devam eden sinyalizasyon hat uzunluğu 2.388 kilometre olup 4 farklı firma tarafından yapıldığı ve mevcut 4896 km sinyalizasyon hat kesiminin 4893 km’si yüklenici veya altyüklenici yabancı uyruklu firmalar tarafından geriye kalan sadece 3 km’lik hat kesimi TÜBİTAK BİLGEM tarafından gerçekleştirildiği Sayıştay raporlarında belirtilmektedir. Sinyalizasyon sistemlerinin farklı yazılım ve donanımlara sahip olması tren işletmeciliği açısından bir takım zorluklara yol açmakta ve işletme maliyetlerini olumsuz etkilemektedir. Bu sebeple, yapımı devam eden sinyalizasyon sistemlerinin TÜBİTAK BİLGEM tarafından sistemlerin yerlileştirilmesi ve yazılım/donanım çeşitliliğinin azaltılması hususunda bir çalışma yapılmakta mıdır?
2021 yılında sinyalizasyonun devreye alınması hedeflenen hat uzunluğu kaç kilometredir?”
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in önergesine yanıt veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, son yıllarda sinyalli hat yapım çalışmalarına hız verdiklerini belirterek, sinyalli hat uzunluğunun 6 bin 828 kilometreye ulaştığını belirterek, bu uzunluğun toplam hat uzunluğunun yüzde 53’üne tekabül ettiğini vurguladı.
Bakan Karaismailoğlu, “1.394 km’lik hatta sinyalizasyon yapım çalışmaları, 2.729 km’lik kesimde ise proje ve ihale hazırlık çalışmaları devam etmektedir. 2021 yılında ise; toplam 1030 km’lik hatta sinyalizasyonun devreye alınması planlanmaktadır” dedi.
2016 yılından bugüne kadar tüm ana hat kesimlerinin milli sinyal sistemi ile projelendirilerek ve ihale edildiğini açıklayan Bakan Karaismailoğlu, “Halen yaklaşık 750 km’lik hatta milli sinyalizasyon sistemi yapım çalışmaları sürdürülmektedir. Buna ek olarak yaklaşık 1.000 km ana hat kesimlerinin projelendirilmesi milli sinyal sistemine göre yapılmaktadır” açıklamasında bulundu.
Önerge sahibi CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer ise 2018 yılında Ankara'nın Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz İstasyonu'nda, başkentten Konya'ya giden yüksek hızlı bir trenle aynı güzergahta yol kontrolü yapan bir kılavuz tren çarpışması sonucu meydana gelen kazada 9 kişinin yaşamanı yitirdiğini 47 kişinin de yaralandığını hatırlatarak, kazanın yaşandığı hattın, sinyalizasyon sistemi olmadan ulaşıma açılması nedeniyle kazanın meydana geldiğini belirtti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın kazadan sonra sinyalizasyon sistemi kurma çabalarında artış olduğu işaret eden Gürer, “Şayet sinyalizasyon sistemi kazadan önce yapılmış olsaydı belki de o kazada hayatını kaybeden 9 kişi bugün yaşıyor olacaktı. Ulaştırma Bakanlığı, facia yaşandıktan sonra harekete geçti, Sayın Bakan’a sorum şu; biraz geç kalmadınız mı” ifadelerini kullandı.
(Haber Merkezi)

NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
E-GAZETE
İL GENELİ COVİD TARAMASI 3
ANKET OYLAMA TÜMÜ
GÜNÜN KARİKATÜRÜ
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA