Advert
EKONOMİ
Giriş Tarihi : 26-01-2021 13:13

Andaval Yükleme Merkezi başka bahara!

Andaval Yükleme Merkezi başka bahara!


Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Andaval Yük Merkezi diğer adı ile Niğde Lojistik Köy Merkezi projesi yeniden gündeme geldi fakat yatırım programında bitiş tarihi 2024 işaret edilirken Lojistik Merkez statüsünün yer almadığı ve sadece depo alanı olarak belirtilen projenin maliyeti 87 milyon 411 bin TL olarak ifade edildi.
Ancak projenin 2021 yatırım planına ise sadece 1.000 (Bin) TL ayrıldı. 2020 yılı verilerinde ise harcama kalemi yer almazken böylece Lojistik Yük Merkezi projesi bir süre daha hayal olmuş gözüküyor. 
2021 yatırım programında yer alan Niğde, İstanbul, Sivas, Erzurum’un da aralarında bulunduğu 13 ile 2024’e kadar Devlet Demir Yolları kanalı ile lojistik ve yük merkezi kurulacak. Yatırımlar için 121 milyon liralık kaynak ayrılırken ilk müjdesi 2013 yılında yani yaklaşık 8 yıl önce dönemin Niğde Milletvekili şu anda Milli Savunma Bakan Yardımcısı Alparslan Kavaklıoğlu tarafından verilirken, son yatırım programında ise bitiş tarihi yaklaşık olarak 2024 yılı işaret edildi.  Fakat 2021 yatırım planında başlangıç tarihi 2020 olarak belirtilen projede harcama kalemi ve henüz hareketlilik olmazken diğer yatırım illerinde “Lojistik Merkezi” olarak ifadeler yer alırken Niğde Andaval yük merkezi için ise sadece “Depo Alanı” ibaresi göze çarpıyor. Toplam Maliyeti yaklaşık 88 Milyon TL Olan projeye 2021 yatırımı için sadece bin TL ayrılması projenin başka bahara kaldığının resmidir.
250 DÖNÜMLÜK ARAZİ KAMULAŞTIRILMIŞTI
2021 Yılı Yatırım Programı geçtiğimiz günlerde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girerken yatırım programında 2013 yılında toplam 250 dönümlük bir arazinin kamulaştırılması ile başlanan Niğde Andaval Yük Merkezi projesinin 2024 yılına kadar kurulması planı da yer aldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla yayımlanan 2021 Yılı Yatırım Programı’ndan yapılan derleme doğrultusunda, Niğde, İstanbul, Kayseri, Mersin, Konya, Kahramanmaraş, Erzurum, Mardin, Kars, Sivas, Karaman, Bitlis ve Bilecik’te 2024 yılına kadar lojistik ve yük merkezleri kurulması planlanırken, Söz konusu illerde başlatılan projelerin toplam tutarının ise 2 milyar 351 milyon TL’yi bulması bekleniyor. Bu projeler için ise 2021 yatırım programı içerisinde 121 milyon 5 bin TL’lik kaynak ayrıldığı belirtildi. Ayrılan bu kaynaktan Niğde’ye ne kadar düşeceği ise merak konusu oldu.
DİĞER İLLERİN LOJİSTİK TABLOSU
Kayseri; 2020 yılında başlanan Boğazköprü Lojistik Merkezi için yaklaşık 379 milyon lira yatırım bedeli ayrılırken 2023 başlarında tamamlanması öngörülen projeye 2021 yılı için 5 milyon TL Ödenek ayrıldı. Konya, Erzurum, Bilecik ve Mersin gibi illerin Lojistik Merkezleri ise tamamlanmak üzere bunun için bu merkezlere tamamlama bedeli olarak 30 milyon TL ayrıldı.
Karaman; Niğde gibi 2021 yılı için sadece bin TL ödenek alabilecek. Bu projenin toplam maliyeti ise 200 milyona yakın. Sivas; 2016 yılında başlanılan projenin 2023 yılı başlarında tamamlanması beklenirken projeye 275 milyon liralık değer biçildi. Proje bugüne kadar ise yaklaşık 100 milyon liralık ödenek aldı. 
OTOYOL VE MERKEZ ÖNEMLİ
Niğde-Ankara Otoyolunun faaliyete geçmesi ile Niğde için oldukça önemli bir yatırım olması beklenen Lojistik Yükleme Merkezi, bölgenin ve Niğde’nin katma değerine ve istihdamına oldukça önemli katkı sağlaması kaçınılmaz görünürken, bunun için ise kaybedilen her günün şehrimizin zararına olacağını da göz ardı etmemek gerekir. Lojistik üssünün bulunduğu bölge Aktaş Kasabası arazilerinde yer alacak. Bu bölge ayrıca onaylanan fakat kurulması beklenen 3. Organize Sanayi Bölgesi’ne yakın, otoyolun ise hemen sınırında bulunuyor. Bu derece önemli bir yatırım yeni iş sahaları oluşturacağı gibi birçok firmanın da bu bölgelerde yatırım yapmasının önünü açacak.
PROJE ÖNE ALINMALI
Raylı ve kara taşımacılığı üzerine kurulacak olan u önemli projenin ilk adımının 2013’te atılmış olmasını da dikkate alırsak 2021 yatırım programında öngörülen 2024 tarihini de değerlendirdiğimizde bu proje eğer tamamlanır ise 11 yıl gibi uzun bir süreçte hayat bulabilecek. Bu ve buna benzer birçok projenin diğer illerde örneklerine bakıldığında 2-3 yıl gibi kısa sürede hayata geçtiğini de düşünürsek Niğde için geride kalan 8 yılın üzerine 3-4 yıl daha beklemek büyük kayıp olacaktır. Nede olsa Niğde-Ankara Otoyolu üzerinde bulunan diğer iller bu ve buna benze projeleri bizden önce hayata geçirebilme becerileri doğabilir. Böylece Niğde bu alanda da avucunu yalayan ve beklemeye devam eden bir şehir olmamalıdır.
GERÇEKLEŞİRSE! NİĞDE’NİN TİCARİ HACMİNİ ARTIRACAK!
Eski Aktaş mevkiinde yapımı gerçekleştirilmekte olan lojistik köyün, başta madencilik alanında faaliyet gösteren işletmeler olmak üzere demiryolları yoluyla yükleme ve taşıma gerçekleştirecek firmalar için oldukça önemli bir merkez olacak. Özellikle kalsit işletmecileri ve taşıma yapmak isteyen firmalar için önemli faydalar sağlayacak bu projeyle Niğde’de ticaret hacmini artması da doğrudan sağlanacak.
KORKULARIMIZ TEKERRÜR ETMESİN
Ulaşım alanında Niğde’nin merkezinde bulunduğu bu kadar özel bir erişim ağında Niğde’nin aslan payına dahil olması için siyasetçilerin ve bürokrasinin elini çabuk tutması gerekli. Örnek verecek olursak son birkaç yıldır Niğde’ye kurulsun denilip ihalesi iptal edilen enerji ihtisas bölgesinin birçok nedenden dolayı gecikmesi ile bu tür sanayileşme ve yatırımların Konya ve Karaman bölgesine kaydığını görüyoruz. Vatandaş ise aynı durumun Lojistik üssü gibi önemli yatırımların önünün açacak projenin başına gelmesinden korkuyor. O yüzden herkes elini taşın altına koyarak bu projeyi hızlandırmalı, aksi takdirde seyreden bir şehir olmaktan öteye gidemeyiz.
BAZI ULAŞIM YATIRIMLARI
Ayrıca 2021 yatırım programında Niğde ve bölgesi için önemli ulaşım yatırımları devam ederken yenilerinin de gerçekleşmesi bekleniyor.
DEMİRYOLU
Buna göre 2021 yatırım programında; Konya-Karaman-Niğde (Ulukışla-Mersin (Yenice) – Adana Yüksek standartlı demiryolu yenileme yatırımı için 750 milyon TL proje ödeneği,  Karaman – Ulukışla arasına 135 km’lik Yüksek standartlı Demiryolu hattı yapımı için 700 milyon TL proje ödeneği hazırlandı.
KARAYOLU
Öte yandan kara ulaşımında ise; Nevşehir-Niğde arası 76 kilometrelik bölünmüş yolun 2024 bitim tarihi olacak şekilde 2020 yılında 29 milyon 227 bin TL harcanırken, toplam tutarı 34 milyon 441 bin TL olan projeye sadece bin TL aktarılacak. Kayseri -Niğde arası 102 kilometrelik bölünmüş yol için ise projeye 329 milyon 845 bin TL ödenek ön görülmüşken, 2020 yılı içerisinde 85 milyon 282 bin TL harcama yapıldı. 2021 yılı için ise yaklaşık 2 milyon 700 bin TL yatırım ön görülüyor. Yani bu projede de gecikme yaşanacak.
(Murat ÜMRANLİOĞLU)

 

 

NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
E-GAZETE
İL GENELİ COVİD TARAMASI 3
ANKET OYLAMA TÜMÜ
GÜNÜN KARİKATÜRÜ
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA