Advert
EĞİTİM
Giriş Tarihi : 24-12-2020 11:52   Güncelleme : 24-12-2020 12:00

Okuma kültürü ile okul ve ailenin önemi

Okuma kültürü ile okul ve ailenin önemi

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi bünyesinde yürütülen ve T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Konya Ovası Projesi (KOP) Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı tarafından desteklenen “KOP Okur Dostu Okul (KOP-ODO) Projesi”nin ikinci etkinliği olan “Okuma Kültürü Edindirmede Okul-Aile Etkileşiminin Sürekliliği” başlıklı konferans çevrimiçi olarak gerçekleştirildi.  Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Soylu tarafından verilen “Okuma Kültürü Edindirmede Okul-Aile Etkileşiminin Sürekliliği” başlıklı konferansa çok sayıda dinleyici katıldı.
Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Soylu, anne babalara ve eğitimcilere dönük olarak gerçekleştirilen çevrimiçi etkinlikteki konuşmasında, kendi çocukluğumuzdaki aile ve çocukluk rollerinin değiştiğinin farkına varmamız gerektiğini önemle belirterek; “Biz çocukların okumayla kurduğu ilişkiyi onların kendi gerçeklikleri üzerinden ele almak durumundayız. Ancak yetişkinlerin beklentileri, okuma kültürünün içine gömülüyor. Biz yetişkinler de okumayı bir kültür olarak algılamıyor olabiliriz. Kendimize baktığımızda okumayı akademik başarının bir aracı haline getirmiş durumda mıyız? Okuma eylemine, çocuğun kendini gerçekleştirmesine olanak sağlayan bir süreç olarak bakmıyor olabiliriz. Bunu araçsallaştırdığımızda okuma kültürünü sadece çocuğun akademik başarısının yararına indirgemiş oluyoruz ya da okuma eylemini sadece bunu bir metin okuryazarlığına indirgediğimizde bir çocuğun anlam dünyasına, sorgulama becerilerine ket vurmuş oluyoruz” dedi.
Öğretmenin de ebeveynin de bu sürecin sorumluluğunu üstlenmesi gerektiğini belirten Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Soylu, öte yandan okul ve aile taraflarının birbirlerine karşı kapsayıcı-destekleyici bir dille kültürel sürekliliği sağlamalarının, farklılıklara duyarlı olmalarının önemli olduğunu vurguladı. Etkinlik, proje yürütücüleri Dr. Öğr. Üyesi Suna Canlı ve Dr. Öğr. Üyesi Yonca Koçmar Demirci’nin, “KOP Okur Dostu Okul (KOP-ODO) Projesi”nin diğer etkinlikleri hakkında katılımcılara bilgi vermesi ve karşılıklı soru cevap etkinliğinin ardından sona erdi.
(Haber Merkezi)

NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
  • Süper LigOP
  • 1Beşiktaş1941
  • 2Fenerbahçe1939
  • 3Galatasaray1936
  • 4Gaziantep FK1934
  • 5Alanyaspor1931
  • 6Hatayspor1931
  • 7Trabzonspor1930
  • 8Fatih Karagümrük1927
  • 9Yeni Malatyaspor1927
  • 10Göztepe1925
  • 11Antalyaspor1925
  • 12Sivasspor1924
  • 13Çaykur Rizespor1924
  • 14Başakşehir FK1923
  • 15Konyaspor1922
  • 16Kasımpaşa1922
  • 17Kayserispor1919
  • 18Gençlerbirliği1919
  • 19MKE Ankaragücü1918
  • 20BB Erzurumspor2017
  • 21Denizlispor1914
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
E-GAZETE
İL GENELİ COVİD TARAMASI 3
ANKET OYLAMA TÜMÜ
GÜNÜN KARİKATÜRÜ
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA