Advert
GÜNCEL HABER
Giriş Tarihi : 02-01-2020 07:47   Güncelleme : 02-01-2020 07:47

Çağrıların yarısı maalesef asılsız

Çağrıların yarısı maalesef asılsız

112 Acil Çağrı Merkezi  Müdürlüğü 2019 yılı içerisinde çağrı merkezlerine gelen rakamları paylaşarak, açıklamada “2019 yılı içerisinde merkezimize 475 bin 521 çağrı gelmiş olup, bunların 250.352 ‘si asılsız çağrıdır” denildi.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nden yapılan açıklama şöyle: Niğde 112 Acil Çağrı Merkezimiz 26 Eylül 2013’te hizmete girmiş olup Merkezimiz Niğde Belediye Başkanlığı İtfaiye Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı ve Orman İşletme Müdürlüklerinin temsilcileri ile birlikte hizmet vermektedir.
Ülke genelinde mevcut acil çağrıların %68' i gereksiz çağrılardan oluşmakta iken Niğde 112 Acil Çağrı Merkezinde bu oran %52,65’tir. 2019 yılı içerisinde merkezimize 475.521 çağrı gelmiş olup, bunun 250.352 ‘si asılsız çağrıdır. Yani kurumumuzu arayan her 100 kişiden 52’si gereksiz aramıştır. Yapılan gereksiz çağrılardan dolayı Kurumumuz asli görevlerini icra etmekte sıkıntı yaşamakta, asılsız ve hakaret içeren çağrılar nedeniyle acil vakalara ulaşımda gereken ivediliği sağlamakta güçlükler yaşamaktadır. 2019 yılı içerisinde İlimiz Merkez, Bor ve Çamardı Kaymakamlıklarınca yapılan Muhtar toplantılarında, İlimiz genelindeki belediyelerde itfaiye eri olarak görev yapan personele 112 Acil Çağrı Merkezinin çalışma prensibi hakkında bilgi verilmiştir. Merkezimizi ziyaret eden Ana Okulu, İlköğretim okulları ve Niğde Ömer Halis Demir Üniversitesi öğrencilerine kurumumuzun tanıtımı yapılarak 112 Acil Çağrı Merkezine gelen ihbarların ne kadar önemli olduğu, gereksiz arandığında bir başka vatandaşımızın can ve mal kaybı yaşayacağı, bununla birlikte gereksiz arayanlar hakkında idari para cezası uygulandığı ve asılsız ihbarda bulunan, küfür ve hakaret edenler hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulduğu anlatılmıştır.  Ayrıca 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüzde görev yapan tüm kurumların hizmet araçlarına ‘112 ACİL CAGRI’ logosu yapıştırılmıştır. 112 Acil Çağrı Merkezimizin vatandaşımıza daha verimli hizmet etmek ve ihtiyaç sahiplerine ivedilikle yardımda bulunmak adına 24 saat esasına göre özveriyle hizmet etmektedir.”

NELER SÖYLENDİ?
@
NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
  • Süper LigOP
  • 1Başakşehir FK3469
  • 2Trabzonspor3465
  • 3Beşiktaş3462
  • 4Sivasspor3460
  • 5Alanyaspor3457
  • 6Galatasaray3456
  • 7Fenerbahçe3453
  • 8Gaziantep FK3446
  • 9Antalyaspor3445
  • 10Kasımpaşa3443
  • 11Göztepe3442
  • 12Gençlerbirliği3436
  • 13Konyaspor3436
  • 14Denizlispor3435
  • 15Çaykur Rizespor3435
  • 16Yeni Malatyaspor3432
  • 17Kayserispor3432
  • 18MKE Ankaragücü3432
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
E-GAZETE
ANKET OYLAMA TÜMÜ
GÜNÜN KARİKATÜRÜ
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA