21 resim sanatçısı Niğde’de buluştu 21 resim sanatçısı Niğde’de buluştu

Niğde’de gerçekleştirilen ve küratörlüğünü Safa Büte’nin yürüttüğü Sanat Sarsıntısı (ArtQuake) sergilerine yurtdışından katılan Avustralyalı sanatçı Linda Buller gazetemize Niğde’deki sergi izlenimlerini aktardı ve sorularımızı yanıtladı.
SİZİ TANIYABİLİR MİYİZ, NE TÜR BİR SANATLA UĞRAŞIYORSUNUZ?
Gerçeği gerçek olmayan bir şekilde resmetmeyi, karışıma ruhu da katmayı seviyorum, yani sanırım bir bakıma empresyonist veya soyut bir sanatçıyım.
SİZCE SANATÇI KİMDİR?
Profesyonel olarak yapmayı çok istediğim şeyde hala iyi olmadığım için tanrının çıraklarından biri diyebilirim.
ÖZGÜN SANAT ESERLERİ ÜRETMENİN NEDEN ÖNEMLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORSUNUZ?
Orijinal resimlerim nasıl hissettiğimle ilgilidir, yani bu bir ifadedir ve hayatımı daha mutlu bir şekilde yaşamama yardımcı olur, eğer resim yapmasaydım öyle yapardım.
BAŞKASINDAN KOPYALANAN ESERLER HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ?

Bence sadece fotoğraf çekmeliler ve kompozisyon yapmayı öğrenmedikleri sürece bu konuda endişelenmemeliler.
SANATÇININ DÜNYA GÖRÜŞÜ ESERLERİNE YANSIYOR MU?
Kesinlikle yansıdığını düşünüyorum ve eserlerimde yansıtabildiğimi düşünüyorum.
SANATÇI HALKIN İÇİNDE Mİ YOKSA DIŞINDA MI OLMALI?
Hem içeride hem de dışarıda olmalı, olabilmeli.
SANAT EĞİTİMİ ŞART MI?
Evet, teknikler ve farklı bakış açısı kazanma alışkanlığı için gerekli olduğunu düşünüyorum kişisel olarak.
AKADEMİK EĞİTİM ALMAMIŞ SANATÇILAR VE ESERLERİ HAKKINDA NELER DÜŞÜNÜYORSUNUZ?
Sorun değil, kimsenin sanatçı olmak için akademik eğitime ihtiyacı yok. Bunların hepsi ruhtan geliyor, dolayısıyla Ruh, Ruhla konuşuyor.
BİR SANATÇIYA ŞÖHRET NE ZAMAN GELİR?
Fark edilecek kadar şanslı olduklarında
BİR SANATÇININ İLK DÖNEM ÇALIŞMALARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİZ NELERDİR?
İlk çalışmalar, ileriki yaşamlarında olmak istedikleri sanatçı olmayı öğrenmenin bir parçasıdır.
NİĞDE DENİLİNCE AKLINIZA GELEN İLK KELİME YA DA DÜŞÜNCE NEDİR?
Niğde Kadim, benzersiz ve gizemli bir şehir.
ULUSLARARASI "ARTQUAKE" SERGİLERİ SERİSİ HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ?
Bence çok hoş bir deneyim oldu. Bence acı çekmek harika bir şey. Umarım iktidardaki güçler, savaşın ve diğer insanlara yönelik istismarın artık caiz olmadığını ve durdurulması gerektiğini dinleyip anlayacak bir uyarı almıştır. Sevgi ve şefkat bundan sonra bu dünyada ilerlememiz gereken yoldur.
Niğde'nin uluslararası sanat çalışmaları içerisindeki yeri ve önemi nedir?
Her yerde olduğu gibi, insanın yaratıcı olmayı öğrenmesi de önemli.
SANAT, SANATÇI, YAŞADIĞINIZ YER VE DÜNYAYA BAKIŞ AÇINIZ HAKKINDA SÖYLEMEK İSTEDİKLERİNİZ NELERDİR?
Sanatın Ruh ve insanlık için çok önemli olduğunu düşünüyorum ve eğer bir ülkenin hükümeti bunu desteklemiyorsa, o zaman yaratıcı olmanın insan olmanın en temel bileşenlerinden biri olduğunu anlamaları ve teşvik edilmesi gerektiğini düşünüyorum ve her düzeyde destekleniyor.
 

ÖZEL - 2
LİNDA JOAN BULLER BİYOGRAFİSİ
Linda, 13 yaşındayken boya fırçasını eline aldı ve hayatı boyunca sürekli olarak resim yaptı ve sergiler yaptı.Linda'nın resmi çalışmaları 14 yaşında Anik Silvers Stüdyosu'nda başladı ve ardından Bendigo Teknoloji Enstitüsü'nde eğitimine devam etti ve üç yıl Güzel Sanatlar okuduktan sonra mezun oldu.
70'li ve 80'li yılların sonlarında Linda, Fitzroy'daki Melbourne Sanat sahnesinin aktif bir üyesi olarak görüldü. Oldukça yetenekli olan Linda, performans şairi olarak gösteriler yaptı ve Rhumbella's Gallery'de (Brunswick Caddesi, Fitzroy) görsel sanatlarıyla sergiler açtı. Linda ayrıca 1986 yılında Preston Şehri tarafından yaptırılan Preston Pazarı Barış Duvar Resmiyle de ün kazanabilir.
Linda son 20 yıldır Endonezya'nın Bali şehrinde yaşıyor ve burada resim kariyerine devam ediyor. Ayrıca sokak köpekleri için bir sahiplendirme merkezi ve barınak kurdu ve yönetti.
Linda yakın zamanda Avustralya'ya döndü ve en son çalışmalarını sergileyeceği yaklaşan sergisini sabırsızlıkla bekliyor.
SANATTA ALDIĞI ETKİLER
Linda'nın etkileri doğadan, tarihten ve deneyimlerden alınmıştır. Özellikle Avustralya Geleneksel Arazi Sahiplerinin tarihi mağara resimleri ilgisini çekiyor. Daha önce ilham almak için Avustralya'yı dolaşmış, Queensland'in sıcak ve bereketli tropik bölgelerinden ve Outback Central Avustralya'nın kuru ve kurak çöllerinden yararlanmıştı. Zıt kültürleri özümsemeye aç olduğundan, gizli mücevherler bulmak için dünyayı taramaya başladı ve kendini Türkiye ve Yunanistan gibi yerlerde buldu. Burada beyaz kumları, hiyeroglifleri, bin yıllık mimariyi ve antik arkeolojiyi keşfetti.
SEYAHATLERİ
Linda her zaman idolleriyle 'tanışmanın' hayalini kurmuştu. Gençliğinde bile Michelangelo ve Van Gogh'un biyografilerini ve eserlerini biliyordu ve hayranlıkla okuyordu. Annesine, "Bir gün Van Gogh'un yaşadığı yere gideceğim, resim yaptığı yerleri boyayacağım ve kafesinde oturacağım" dedi. Çekim Yasası işe yarıyor ve Linda kendini hayallerini gerçekleştirmek için Avrupa'ya giderken buldu. Linda, bu gezinin şimdiye kadar yaptığı en yüzleştirici, bilgilendirici ve kendini keşfetme gezisi olduğunu düşünüyor.
Yapılması gerekenler listesini işaretleyen Linda, Kapadokya, Türkiye, İstanbul, Venedik, Atina, Yunan Adaları, İrlanda, İngiltere, Fransa, Singapur, Thalind ve Kuala Lumpur dahil olmak üzere kapsamlı seyahatler yaptı.
TUTKULARI
Linda, Endonezya'da yaşarken Bali Köpek Evlat Edinme ve Rehabilitasyon Merkezi'ni (BARC) kurdu ve bugüne kadar sanat eserleri satışlarının bir kısmını Vakfı desteklemek için bağışlamaya devam ediyor.
Bağışlar www. barc4balidogs.org web sitesi.
Dergi Yayınları
“Bali Reklamvereni” (Haziran 2014)
“Jakarta Postası” (2009)
“Brava Casa-Endonezya” (2008)
“Merhaba Bali” (2008)
“Bali Stili” (2007)
“yak dergisi” (2007)
“Bali Zamanları” (2007)
“Bali'nin Kaliteli Restoranları ve Villaları” (2004)
“Bali'nin Keşfi” (2002)
(Dahi GEDİK/Özel Haber)