Advert
Advert

Değirmencioğlu’ndan beslenme uyarıları

Değirmencioğlu’ndan beslenme uyarıları
Değirmencioğlu’ndan beslenme uyarıları Niğde Haber Admin
Bu içerik 188 kez okundu.

Niğde İl Sağlık Müdürü Dr. Ertan Değirmencioğlu, Ramazan ayının oruç tutanlar için beslenme ve yaşam şeklinin değiştiği bir ay olduğunu, yeterli ve dengeli beslenmenin sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az 2 öğünü tamamlamanın ve sahurun kesinlikle atlanmaması gerektiğinin altını çizdi. Vatandaşlara uyarılarda bulunan Değirmencioğlu, sahura kalkılmaması, kalkıldığında da  sadece su içilmesinin zararlı olduğunun unutulmaması gerektiğini ifade etti.  Bu beslenme tarzının yaklaşık 16 saat olan açlığı, ortalama 20 saate çıkarmakta olduğunu söyleyen Değirmencioğlu; "Bu durum açlık kan şekerinin daha erken saatlerde düşmesine ve buna bağlı olarak günün daha verimsiz geçmesine neden olmaktadır. Sahur öğünü ağır yemeklerden oluşursa gece metabolizma hızı düştüğü için yemeklerin yağa dönüşme hızı ve kilo alma riski artmaktadır. Bu nedenle sahura mutlaka kalkılmalıdır. Sahurda süt, yoğurt, peynir, yumurta, tam tahıllı ekmek gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı yapılabilir ya da çorba, zeytinyağlı yemekler, yoğurt ve salatadan oluşan bir menü tercih edilebilir. Gün içerisinde aşırı acıkma problemi olanların midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren kuru fasulye, nohut, mercimek, bulgur pilavı gibi yemekleri tüketmesi; aşırı yağlı, tuzlu ve ağır yemekler ile hamur işlerinden uzak durmaları uygun olacaktır" diye konuştu. İftar sofraları için hazırlanan yiyecekler ve bunların tüketim miktarları konusunda da uyarılarda bulunan İl Sağlık Müdürü Dr. Değirmencioğlu; "İftar sofralarında bir insana yetecek yemeğin 2-3 kat fazlası bulunabilmektedir. İftarda kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğmaktadır. Yapılan en büyük hatalardan birisi de çok hızlı bir şekilde, çok yüksek miktarda beslenmektir. Beyin doyma emrini, yemekten 15-20 dakika sonra verir. Çok hızlı yemek yendiğinde bu süre zarfında fazla miktarda, enerjisi yüksek besinler yenir ve bu durum hem sağlık açısından risk oluşturur, hem de ilerleyen günlerde kilo alımına zemin hazırlar" dedi. Sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısının artmakta ve metabolizmanın bu duruma uyum sağlamaya çalışmakta olduğunu belirten Dr. Değirmencioğlu açıklamalarına şu şekilde devam etti: "Sıcaklıkların etkisiyle artan terleme ile birlikte yeterince sıvı alınmazsa su ve mineral kaybı sonucu, bayılma, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri yaşanabilmektedir. Günde ortalama en az 2-2,5 litre yani 12-14 su bardağı su içmeye, bununla birlikte Ramazan ayında sıvı ihtiyacını da karşılayacak ayran, taze sıkılmış meyve-sebze suları, sade soda ve benzerlerini sık sık tüketmeye özen gösterilmelidir. Ek olarak, yemeklerde lif oranı yüksek yiyecekler kuru baklagiller, kepekli tahıllar, sebzeler ve ara öğünlerde de taze ve kuru meyveler, hoşaf ve kompostolar, hurma, ceviz, fındık, badem gibi kuruyemişler tercih edebilirsiniz". 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Muzaffer Şahiner hayatını kaybetti
Muzaffer Şahiner hayatını kaybetti
İYİ Parti’de  istifa
İYİ Parti’de istifa