Advert
Advert

“Marka Kent Niğde” yolculuğu başladı

“Marka Kent Niğde” yolculuğu başladı
“Marka Kent Niğde” yolculuğu başladı Niğde Haber Admin
Bu içerik 234 kez okundu.

Niğde’nin orta ve uzun vadede geleceğini güvence altına almak, ülkemizde ve dünyada tanınırlığını artırmak üzere hayata geçirilen “Marka Kent Niğde” projesinin başlangıcı Vali Yılmaz Şimşek başkanlığında düzenlenen arama konferansı ile verildi.
Niğde Valiliği ve Niğde Ömer Halisdemir üniversitesi işbirliğinde koordine edilen ve Ahiler Kalkınma Ajansı tarafından finansal destek sağlanan projenin ilk etabında STK’lar, Kent Gönüllüleri ve Basın Mensupları ile düzenlenen arama konferansında ilimizin gelişimindeki eksik yönler, tanıtımı, ekonomik durumu gibi birçok konu başlığı altında anketler düzenlendi.
Yaklaşık 150 kişinin katıldığı Niğde Grand Hotel’deki arama konferansı öncesi açılış konuşması yapan Vali  Şimşek, Marka Kent Niğde projesinin Niğde’nin vizyonunu belirleyeceğini vurgulayarak Niğde’de ve farklı illerde ikamet eden tüm Niğdelilerden projeye destek çıkmalarını istedi.
Yılmaz Şimşek konuşmasının devamında şu ifadelere yer verdi; “Bu projeden maksat Niğde’nin marka olabilecek değerlerini belirlemek ve bu değerler üzerinden Niğde’nin markalaşma sürecini başlatmaktır. Nihai hedef ise şehrimizin marka kimliğini belirleyerek Niğde’yi marka şehir yapmaktır. Bu projede sizlerin fikirlerinizi çok önemsiyor ve değer veriyoruz. Çünkü sizler bu kentin enerji hücrelerisiniz, bu kentin renklerisiniz.  Bu projemizin tanıtımını değerli basın mensubu arkadaşlarımızın katılımıyla yaptık. Bugün de Niğde'yi çok iyi tanıyan sizlerle bir araya gelerek Niğde'mizin markalaşması için neler yapabileceğimiz konusundaki sizlerin değerli fikirlerini bir "beyin fırtınası" türü olan arama konferansı ve proje ekibinin uygulayacağı anketlerle ortaya koymaya çalışacağız. "Marka Kent Niğde Projesi" Niğde'ye Vali olarak atandığımdan beri üzerinde çalıştığım ve gerçekleşmesi için tüm olanakları seferber ettiğim ve Niğde'nin bugününü değil geleceğini de güvence altına almak adına yola çıkılmış bir projedir. Konuyla ilgili olarak Ahiler Kalkınma Ajansı ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi ile yaptığım görüşmeler sonucunda Kalkınma Ajansı’ndan mali destek, üniversitemiz öğretim üyelerinden de bilimsel destek alarak yola çıktık. Bu süreçte Niğde Belediyesi, Ticaret ve Sanayi Odası ve diğer paydaşlarımız proje fikrimizi desteklediler ve hep yanımızda oldular. Bu vesile ile kendilerine teşekkür ediyorum. Bu proje ile amacımız; Niğde'nin markalaşma sürecini başlatmak, şehir markasına yönelik farkındalık geliştirmek ve şehrin marka kimliğini belirlemektir.
Projemizin teknik detaylarını ve uygulama sürecini proje koordinatörümüz Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Sn. Mutlu Başaran Öztürk birazdan sizlerle paylaşacaktır. Ekonomisi ağırlıklı olarak tarıma dayalı olan ilimiz Niğde, sanayisinin ve hizmetler sektörünün de gelişmekte olduğu bir şehir.  Biz bu ikiliye yeni bir aktörü daha dahil etmek için bu yola çıktık. Niğde'yi markalaştırarak bilinirliğinin artmasını, orta vadede de turizm ve kültür kenti olmasını istiyoruz. Tarihi ve kültürel değerler ile doğaya zarar vermeden marka kent olmayı amaçlıyoruz. Marka olgusu ilk olarak ürünlerde ve firmalarda ortaya çıkmış bir kavramdır. Gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde marka olmuş ürünler ve firmalar incelendiğinde onların marka olana kadar orta ve uzun vadede de çok çaba sarf ettiklerini ve sabır gösterdiklerini görmekteyiz. Günümüz dünyasında şehirlerin farklılıklarını öne çıkarıp diğer şehirlerden farklılaştırarak marka olmasını sağlamak firmalar kadar şehirler içinde önemlidir. Bir şehrin marka olması; kentin cazibe merkezi olmasını sağlayarak, daha çok ziyaretçi ve yatırımcı gelmesini sağlamaktadır. Bununla birlikte markalaşma ve marka kent olma yolculuğu; uzun soluklu, sabır isteyen, iyi bir gelişme ve pazarlama planı çevresinde şekillenen ve kentteki herkesin tek yürek olmasını gerektiren stratejik bir süreçtir. Bir şehrin markalaşabilmesi için olmazsa olmaz koşullardan birisi de ilin farklı dinamikleri arasındaki uyumlu ve ahenkli birlikteliğin ve yönetişim kültürünün yerleşik olmasıdır.
            Niğde, marka kent olma yolunda önemli bir potansiyele sahip bulunmaktadır. 9000 yıllık geçmişi, Antik dönem ve İslam Medeniyeti eserlerini bünyesinde barındırması, farklı kitlelere ve inançlara hitap edebilme olanağı sağlayan tarihi ve kültürel mirası Niğde’ye marka kent olma konusunda büyük olanaklar sunmaktadır. Dünya dağcılığının mabedi sayılan Demirkazık Bölgesi ve ülkemizde eşine az rastlanır Çiftehan Kaplıcalarının sınırlarımız içerisinde olması Niğde’nin sağlık turizmi açısından da avantajlı konuma getirmektedir. Ayrıca son yılların trendi olan organik gıdalara Niğde'de kolay ve ucuz olarak ulaşılmaktadır. Belirtmiş olduğum tüm gerekçeler sebebiyle Niğde’nin marka kent olması için pek çok artıları bulunmaktadır. Marka değeri yaratacak artıların ortaya konulup, konunun Niğde’nin ve Türkiye'nin gündemine taşınması gerekiyor. Bu konuda size, bize, basın mensuplarına kısaca hepimize çok önemli görev ve sorumluluk düşüyor. Her birinizin bu projenin yılmaz bir neferi olacağına eminim.  Şüphesiz ki; Marka kent süreci,  Niğde’ye yeni bir enerji ve motivasyon kazandıracaktır. Un var, yağ var, şeker var bizlere helva yapmak kalıyor. Bunun içinde başta siz değerli konuklarımız olmak üzere hepimizin bunu istemesi, bu konu için tek yürek olması ve çaba göstermesi gerekiyor”
Vali Yılmaz Şimşek’in yaptığı açılış konuşmasının ardından Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Sn. Mutlu Başaran Öztürk projenin hedefinin neler olduğunu anlatan bir sunum yaptı. Ardından arama konferansında fikir tepsisi oluşturularak salondaki katılımcılara Niğde’nin markalaşma sürecine olumlu etki etmesi düşünülerek hazırlanan anket soruları yöneltildi. Katılımcılar Niğde’yi geliştirmek hedefiyle kapalı uçlu anket sorularını yanıtladılar. 

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Muzaffer Şahiner hayatını kaybetti
Muzaffer Şahiner hayatını kaybetti
İYİ Parti’de  istifa
İYİ Parti’de istifa