Advert
Advert

Terziler Odası Proje Eğitimi gerçekleşti

Terziler Odası Proje Eğitimi gerçekleşti
Terziler Odası Proje Eğitimi gerçekleşti
Bu içerik 245 kez okundu.

Niğde Terziler Odası Başkanlığı geçtiğimiz gün yapılanproje tanıtım toplantısının ardından “Niğde Terziler Odası Başkanlığı Kurumsal Kapasite Geliştirme Eğitimleri” başlıklı projenin eğitim toplantısı gerçekleşti. Niğde Terziler Oda Başkanı Alim Yeşil önderliğinde ve Yönetim Kurulu Üyelerinin de desteği ile gerçekleşen “Niğde Terziler Odası Başkanlığı Kurumsal Kapasite Geliştirme Eğitimleri projesi” eğitimleri yoğun bir katılımla önceki gün Ciğerci Bahattin’de verilen yemeğin ardından verildi. Ahiler Kalkınma Ajansı destekli bu projeyi tanıtmak ve eğitimlerini vermek üzere Niğde’ye gelen Müşteri İlişkileri Eğitmeni Prof. Dr. Mete Sezgin ve Türk Ticaret Mevzuatı Eğitmeni Yrd. Doç. Dr. Halit Akmeşe, Oda üyelerine Kurumsal Kapasite Geliştirme Eğitimleri başlığı altında oda üyelerine bir çok konuda bilgi verdiler. Eğitim seminerine Niğde Esnaf Odalar Birliği Başkanı Esdoğan Aykin, Niğde Demirciler Oda Başkanı Turgut Taygur’un yanı sıra diğer Oda Başkanları ve Temsilcileri de katıldı.
Eğitim toplantısının açılış konuşmasını yapan Niğde Terziler Oda Başkanı Alim Yeşil, bu tür projelerin devam edeceğini bundan sonra ki süreçte de oda üyeleri için bu tür projelerin gelişrek devam edeceğini söyledi ve katılımcılara teşekkür etti.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ
İlk eğitimi müşteri ilişkileri eğitmeni Prof. Dr. Mete Sezgin verdi. Prof. Dr. Mete Sezgin konuşmasında, esnaf ve kuruluşların dijital platformlardan nasıl yaralanması gerektiğini, soyal medya kullanımının ne denli önemli olduğuna da değindi. İşletme-Pazarlama-Tüketici ilişkilerinden de bahseden Sezgin, müşteriyi anlamak, beden dili gibi konuları da örneklerle anlattı. Müşteri değerlemesi de yapan Sezgin, müşteri şemasının sadık müşteri, orta seviyeli müşteri ve sadık olmayan müşteri olarak ayırıldığını da belirtti ve ekledi: “Bunların hepsi işletme ve müşteri ilişkilerinden kaynaklanan durumlardır. Müşteriye davranışın ölçüsü ve şekli işte burada şekilleniyor. Memnun müşteri sadık müşteri kimliğini kazanırken diğer gurupları da kazanmanın yolu aranmalıdır.”
ÇALIŞANIN ÖNEMİ
Müşteri ilişkilerinde ve işletmelerin kalitesinin artmasında ve kurumsallaşma konularında ilerlemesi ve büyümesinin en önemli faktörünün çalışanlar olduğuna işaret eden Müşteri İlişkileri Eğitmeni Prof. Dr. Mete Sezgin, “Müşterinin sürekli değişen ihtiyaçlarına cevap verebilmek için hem işletmenin hemde çalışanların bunlara doğru oranda kendini geliştirmesi oldukça önemlidir. İşletme çalışanlarının sürekli öğrenmesi amaçlanmalı ve bunun kaliteli hizmete yansıması sağlanmalıdır. Yapılan araştırmalar müşterilerin en çok çalışanlar yüzünden bir daha o işletmeye gitmediğini söylüyor. Ayrıca sürekli çalışan değiştiren işletmeler sürekli kaybeder ve giderek küçülür, kalifiye elemanları kalifiye bir sistemle desteklemek işletmelerin yararınadır. Müşterinin karşılanmasından uğurlanmasına kadar geçen süreç o işletmenin memnun müşteri konusunda bir sınavıdır. Bu sınavı geçemeyen işletmelere o müşteriler bir daha gelmez ve kötü reklam yapar. Fakat bir yanda da gelen eleştirileri de değerlendirin. En iyi müşteri bu guruptandır” dedi.
TÜRK TİCARET KANUNU ANLATILDI
Eğitimin ikinci bölümünde ise Türk Ticaret Kanunu hakkında bilgiler veren Türk Ticaret Mevzuatı Eğitmeni Yrd. Doç. Dr. Halit Akmeşe söz aldı. Akmeşe; “Türk Ticaret Kanunu altında kurumsallaşma ve şeffaflaşma oldukça önemlidir. Kanundaki yenilikler eski kanuna göre oldukça başarılı ve yenilikçi hale getirildi. Yeni Türk Ticaret Kanunu vatandaşımız için oldukça faydalı bir hale getirildi” dedi. İşletmelerin kanuni hakları ve zorunlulukları hakkında da bilgilere veren Akmeşe daha sonra şahıs işletmeleri ile şirketler arasındaki ilişkileri farklılıkları ve ayrıcalıkları hakkında bilgiler aktardı. Program daha sonra düzenlenen anket ve temenniler ile son buldu.
(Haber Merkezi)

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
İnce’den “ince” vaatler
İnce’den “ince” vaatler
Kendi işinin patronu ol
Kendi işinin patronu ol