Advert
Advert

Akkol Okullarında Velilere Yönelik Eğitim Semineri

Akkol Okullarında Velilere Yönelik Eğitim Semineri
Akkol Okullarında Velilere Yönelik Eğitim Semineri Hamza TAV
Bu içerik 225 kez okundu.
Reklam

Akkol Okullarında velilere yönelik Montessori eğitim semineri gerçekleştirildi.
Akkol Okullarında Uzman Psikolojik Danışman ve Okul evde başlar kitabının yazarı Dr. Fatih Kalkınç tarafından velilere yönelik verilen seminerde Montessori eğitiminin önemi anlatıldı.
Akkol Okulları Müdürü Burcu Atlı,  Montessori eğitimini Niğde’de uygulayan ilk eğitim kurumu olmanın heyecanını yaşadıklarını belirtti.
Atlı yaptığı açıklamada,  “12 yıla dayanan eğitim tecrübemiz, yaptığımız işleri en iyi yapma gayretimiz bizleri bu süreç içerisinde hep ileriye yönlendirmiştir. Değerli velilerimizin en önemli varlıkları olan çocuklarının almış oldukları eğitim kalitesini daha iyiye götürmeyi, kendisine ilke edinen Akkol okulları olarak eğitimin zirvesinde olmaya ve her zaman en iyisini yapmaya gayret göstereceğiz. Akkol okulları, Anaokulu-ilkokul-Ortaokul –Lise ve Dil kursuyla Niğde'nin en büyük eğitim zincirini oluşturmaktadır ve bizler de bu zincirde kendi alanlarında uzman, eğitimli ve güler yüzlü bir kadro kurabilmenin haklı gururunu yaşıyoruz. Bizleri yalnız bırakmayan ve davetimize katılıp bizleri onurlandıran herkese teşekkür ediyorum” dedi.
Veliler ile bir araya gelerek Montessori eğitiminin önemine yönelik seminerini gerçekleştiren DR.Fatih Kalkınç şunları anlattı:
Montessori programı nasıl oluşturulmuştur? 
Montessori programı 1907’de Dr. Maria Montessori tarafından İtalya’da oluşturulmuştur. Dr. Maria Montessori İtalya’nin ilk kadın doktoru unvanına sahiptir. Montessori ilk çalışmalarını özürlü çocuklar üzerinde yapmış ve bu çalışmaların sonucunda da özürlü çocukların da eğitim aldıkları zaman başarılı olabileceğini gözlemlemiş.Bu sonuç onun kendi programını geliştirmesi için ilham kaynağı olmuştur.
 Montessori programının eğitim felsefesi nedir?
 Montessori eğitimin belirli ilkeleri vardır, bu ilkelerin en önemlileri şunlardır: Montessori eğitimi, her çocuğun öğrenmeye karşı olan eğiliminin aynı seviyede olduğunu farz eder ve asla bir çocuğu diğer bir çocukla kıyaslamaz. Çocuklar arasındaki dil, din, ırk gibi farkların öğrenmelerine etkisi olmadığını düşünür. Kültürel farklılıklara saygı gösterir ve programda bu farklılıklar doğrultusunda değişiklikler yapılması gerektiğine inanır.
Montessori eğitiminde sınıf ortamı nasıl dizayn edilmiştir?
 Montessori eğitiminde oyun ortamı çok önemlidir, çünkü çocuklar oyunu sadece vakit geçirmek ya da eğlenmek için oynamaz, oyun esnasında dünyayı ve yaşadıkları çevreyi keşfederler. Bu nedenle sınıf ortamı çocuğun oyun oynaması için en elverişli koşullara sahip olmalıdır ve sınıfta tehlike olasılığı minimum hale getirilmelidir.
Montessori Materyalleri’nin özellikleri nelerdir?
Montessori Materyalleri çocuğa dünyayı keşfetmek için fırsatlar sunar. Bunu nasıl gerçekleştirir derseniz; materyaller çocuğun kullanabileceği boyutlarda ve güvenlikte dizayn edilmiştir ayrıca gerçekçi özelliklere ve yaratıcılığa da büyük önem verilmiştir. Materyaller bu özellikleri nedeniyle günümüzde oldukça yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Aslında bir çok aile bu materyalleri kullanıyor olmasına karşın bu materyallerin Montessori Materyali olduğunun farkında değil.
İşte Montessori Materyalleri için bir örnek!
 Bu materyal ile oynayan çocuğun mavi parçaları mavi kutuya, sarı parçaları sarı kutuya, yeşil parçaları yeşil kutuya, kırmızı parçaları kırmıza kutuya koyması hedeflenir. Böylece çocuğun “eşleştirme” kavramını öğrenmesi sağlanır. 
Montessori eğitimi aileler tarafından evde uygulanabilir mi?
 Gerekli eğitim programlarını ve materyalleri takip eden aileler bu programı evde çocuklarına uygulayabilirler, ancak çocuk için en gerekli şeyi yani sosyal ortamı ev içinde oluşturamazlar, okulda çocuklar kendi yaşıtları ile beraber olma fırsatını bulur ve sosyalleşirler.
Seminer sonunda Akkol Okulları Kurucularından Hakan Bayrı Dr.Fatih Kalkınça plaket takdim etti.
Montessori programının geleneksel eğitim programından farkı nedir? Montessori programı ve geleneksel eğitim programı arasındaki farklar şöyle:
Montessori 
1: Sosyal ve algısal gelişimi vurgular
2: Öğretmen sınıfta rehber görevi görür
3: Çevre ve eğitim methodu kişisel disiplini geliştirir   
4: Temel olarak kişisel öğretime öncelik verilir
5: Farklı yaş gruplarına uyarlanabilir
6: Eğitim çocuk ve öğretmenin işbirliği ile grup içinde yapılır
7: Çocuk ne yapacağını kendisi belirler
8: Çocuk kavramları kişisel eğitim materyalleri ile kendi kendine öğrenir
9: Çocuk oyun esnasında öğrenir
10: Öğrenme adımını çocuk atar
11: Çocuk hatasını materyalin geri bildiriminden kendi öğrenir
12: Öğrenme tekrarlama ve içsel başarma duygusu güçlendirilerek motive edilir
Geleneksel
1: Ezber yoluyla öğrenim ve sosyal davranışı vurgular
2: Öğretmen sınıfta kontrolör görevi görür
3: Disiplin öğretmenin zorlamasıyla sağlanır
4: Temel olarak grup öğretimine öncelik verilir
5: Aynı yaş grubuna uyarlanabilir
6: Eğitim öğretmen tarafından yapılır ve çocuğun işbirliği cesaretine önem verilmez
7: Çocuğun ne yapacağı önceden belirlenir
8: Çocuk kavramları öğretmeninden öğrenir
9: Oyun için özel zaman ayırır
10: Öğrenme adımını grup atar
11: Çocuğa hatası öğretmen tarafından söylenir
12: Öğrenme tekrarlama, ödüllendirme ve cezalandırma ile motive edilir 

Reklam
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Aydın Akbaş Niğde’ye veda etti
Aydın Akbaş Niğde’ye veda etti
15 TEMMUZ ANISINA...
15 TEMMUZ ANISINA...