GÜNCEL HABER
Giriş Tarihi : 07-01-2020 08:01   Güncelleme : 07-01-2020 08:01

Şoför ve nakliyecilerin sorunları konuşuldu

Şoför ve nakliyecilerin sorunları konuşuldu

Niğde Şoförler ve Nakliyeciler Odası, nakliyeci esnafının ve şoförlerinin sorunlarına çözüm bulmak için Başkan Halil İbrahim Kızıltan, başkanlığında bir araya gelerek sorunların çözümü için fikir alışverişinde bulunuldu. Toplantıda Taksici, Minibüsçü, Kamyoncu, Otobüsçü ve Servis taşımacığının zor ve meşakkatli bir mesleği yaptıklarını söyleyen Başkan Kızıltan, konuşmasına şu şekilde devam etti; ‘‘ Ülkemizde Niğde’mizde Karayoluyla yük ve yolcu taşımacılığının % 95ni Nakliyeci esnafları olarak yapmaktayız. Taksici, Minibüsçü, Kamyoncu, Otobüsçü ve Servis taşımacığını yaparak bu zor ve meşakkatli mesleği yapmaktayız. Biz şoför esnafları olarak işimizi ve mesleğimizi severek, yaz kış demeden, zaman aralığı olmadan, her daim bu yollarda uzakları yakın ederek ve sevdiklerine kavuşturmaktayız. Bizler bu mesleği yaparken çoluk çocuğumuzun geçim nafakasını kazanmak, geleceğe güvenle bakabilmek için evimizden ve sevdiklerimizden fedakârlık yaparak bu mesleği yapmaktayız. Yapmaya da devam edeceğiz bizim bu saatten sonra başkada yapacak bir mesleğimiz yok geçinmek için bu mesleği yapmak zorundayız.’’ dedi.
NAKLİYECİ VE ŞOFÖRLERİN SORUNU SAYMAKLA BİTMEZ
Bu mesleğe gönül veren cefakâr şoför ve nakliyeci esnaflarının sorunlarının fazla olduğuna ve bunun saymakla bitmeyeceğine vurgu yapan Kızıltan, ‘‘ Kamyoncu esnafları yük değir kahır çekmektedirler. Bizler evimizde rahat, rahat uyurken bizlerin ihtiyaçlarını zamanında yetiştirme telaşına girerken, dönüş için yolda nerden ve nasıl yük bulabilirim telaşına girmiştir. Yolcunun işini Allah bilir kimin ne zaman nasıl varacağını yolların durumu, Trafik şartları ve kışın bu yük ve yolcu taşımacılığının durumunu şoför kardeşlerimden başkası bilemez. Akaryakıt fiyatlarının yok yüksek olması ve nakliye kira bedellerinin 3-4 yıl önceki fiyatlardan taşınması, yedek parça, Lastik, Gelir Vergisi, Katma Değer Vergisi, Sigortalar, Motorlu taşıtlar Vergisi, Araç Muayene bedelleri, K1-K2 – C- L – D-1, D-2 Belge ücretleri, Yol ve Köprü ücretleri, Trafik cezaları, Komisyon ücretleri, Tamir ve bakım masrafların her yıl % 30-40 oranında artması şoför esnaflarını bu işi yapamaz hale getirmiştir. Bu masraf ve vergileri üst üste koyduğumuzda bu kesime yapılmış çok haksız bir yük yüklemiş durumdayız. Bizleri yöneten büyüklerimize sormak isterim bu yük adil ve makulmüdür.01.01.2020 tarihinde 1996 Model ve yukarısı Yük ve yolcu taşımacılığı yapan ticari araçların yeni Dijital Takoğraf takmaları zorunlu hale gelmiştir. Bir şoförün 24 saate 9 saat araç kullanması almış olduğu yükü zamanda teslim edemez aksi takdirde 2 şoför araç kullanmak zorunda kalacak buda ikinci bir masraf olacaktır. Bu cihazlardan bir başka cihaza Şoförler ayda 1, Araç sahipleri 3 ayda bir aktarım yapılması gerekmektedir. Yük taşımacılığı yapan kamyoncu esnafların almış oldukları yükü 6 saat içinde e-Devlet sisteminden, yükü-tonajı-plakası-Güzergâhı gibi bilgilerin girilmesi zorunlu hale gelmiştir. Ayrıca Beş bir lira üzeri kesilen faturaların E-Faturadan kesilmesi zorunlu hale gelmiştir. Kamyoncu esnafları bu bilgileri nasıl ve ne şekilde girecek, Çoğu ilkokul veya ortaokul mezunu, telefonları dahi tuşlu telefon kullanmaktalar. Değerli yöneticilerimiz bizler şoför esnaflarına yüklenen bu yükü azaltmalıyız. Bu kesime gereken hassasiyeti Şoförler Odası Başkanlığı olarak ve Diğer Sivil Toplum örgütleriyle birlikte çözüm üretmeliyiz. Bu sektör bu kadar vergi yüküyle ayakta kalamaz, geçimini sağlayabilmesi için şoföre yüklenen yükün normal seviyeler indirilmesi yâda Deniz Ulaşımında ÖTVsiz alınan akaryakıtın şoför esnaflarımıza verilmesi gerekmektedir. Taksici, Minibüsçü, Halk otobüsçüleri ve Servisçilere tanınan plaka tahdidin inde Kamyoncu esnaflarımıza K- Plakasının verilmesini talep etmekteyiz. Servis taşımacılığındaki kullanılan araçların yaşı 12’den -20 yaşına çıkartılması gerekmektedir. Hem ülke ekonomisine faydası olacak hem de esnaflarımızın menfaatine olacaktır. Şehirlerarasında yolcu taşımacılığı yapan üyelerimizin de bireysel olarak D-2 Belgelerini alabilmeleri gerekmektedir. 1 aracı olan esnafımıza şirketlerdeki istenen 75 koltuklu öz mal şartının kaldırılması gerekmektedir. Büyük şehirdeki Belediye mücavir alanının ilçenin mücavir alanını kapsadığı gibi, Diğer İllerin mücavir alanına ilçelerini de kapsamasını istiyoruz. Ülkemizin ve İlimizin Çok değerli Yöneticileri; Şoför ve nakliyeci esnaflarımızın sorunlarına kulak vermeliyiz ve sorunlarımızı birlikte çözeceğimize inanıyor saygı ve sevgilerimi sunarım.’’ diye konuştu. Toplantı karşılıklı fikir alışverişinde bulunarak sona erdi.

 

 

NELER SÖYLENDİ?
@
NAMAZ VAKİTLERİ
PUAN DURUMU
  •   Takım P O
  • 1 Sivasspor 40 18
  • 2 İstanbul Başakşehir 36 18
  • 3 Trabzonspor 35 18
  • 4 Fenerbahçe 34 18
  • 5 Alanyaspor 32 18
  • 6 Galatasaray 30 18
  • 7 Beşiktaş 30 18
  • 8 Göztepe 26 18
  • 9 Yeni Malatyaspor 24 18
  • 10 Gaziantep FK 24 18
  • 11 Çaykur Rizespor 23 18
  • 12 Denizlispor 22 18
  • 13 Gençlerbirliği 18 18
  • 14 Konyaspor 18 18
  • 15 Kasımpaşa 15 18
  • 16 Antalyaspor 14 18
  • 17 MKE Ankaragücü 12 18
  • 18 Kayserispor 10 18
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
Yol Durumu
E-GAZETE
ANKET OYLAMA TÜMÜ
GÜNÜN KARİKATÜRÜ
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA