Daha az ekran süresi gençlerin ve çocukların uyku kalitesini arttırabilir!

Daha az ekran süresi gençlerin ve çocukların uyku kalitesini arttırabilir!
Daha az ekran süresi gençlerin ve çocukların uyku kalitesini arttırabilir! Tuncay Aytaş
Bu içerik 254 kez okundu.

Hollanda'dan yapılan yeni araştırmalar, gece vakti gelmeden iki saat önce ekran saatini kesmenin genç bir yetişkinin uyku düzeninde önemli farklılıklar yaratabileceğini öne sürüyor. Araştırmacılar, geceleri gençler için mavi ekran süresinin azaltılmasının daha iyi uyumaya yardımcı olabileceğini söylüyor. İnsan evrimi, uyku düzenimizi güneş etrafında kurmuştur. Sonra sirkadiyen ritimlerimiz, ateşin keşfi ile değiştirildi ve elektriği keşfettiğimizde sonsuza dek değişti. Artık istediğimiz zaman ışıkları açık tutabilir ve yüzümüzün önünde parlayan bir ekran tutabiliriz. Uyku uzmanlarının zor bulduğu kısım, her şeyin nasıl kapatılacağını yeniden keşfetmektir. Modern ebeveynler için yaygın bir şikayet, telefonları, tabletleri veya bilgisayarları olsun, çocuklarının cihazlarında çok fazla zaman harcamak istemeleridir. Çevrelerindeki dünyayı özleyebilecekleri korkusunun yanı sıra, birçok ebeveyn ekran kullanımının uzun vadeli etkileri konusunda endişeli.
Gençlerin uyku düzenlerini değiştirme
Mavi ışık yayan ekranların gençler üzerindeki etkilerini test etmek için araştırmacılar, 12 ila 17 yaş arasındaki 55 Hollandalı çocuğu değişik derecelerde günlük ekran kullanımıyla çalışmaya aldı.Gençleri üç gruba ayrıldılar. Bazıları ekranlarını normal olarak kullanırken, bazıları ekranın mavi ışığını engelleyen gözlükler takarken, diğerleri ise parlayan ekranlardan tamamen kaçındı. Uyku kalitesi beş günlük bir süre boyunca günlükler, bir insanın ne zaman uyuduğunu takip eden makineler ve uyku ile ilişkili bir hormon olan melatonin seviyelerini örnekleyerek değerlendirildi. Baş araştırmacılardan biri olan, araştırma görevlisi ve Amsterdam UMC’deki klinik endokrinoloji uzmanı Dr. Dirk Jan Stenvers, verilerin uykuya dalma konusunda daha uzun süre de dahil olmak üzere şikayetlerin mavi renkte ekranlardan yayılan ışık olduğunu belirtti. Stenvers, “Ergenler, ekranlı cihazlara giderek daha fazla zaman harcıyor ve uyku şikayetleri bu yaş grubunda sık görülüyor” . “Burada, çok basit bir şekilde, bu uyku şikayetlerinin, akşam ekran kullanımını veya mavi ışığa maruz kalmayı en aza indirerek kolayca tersine çevrilebileceğini gösteriyoruz.”
Çalışma ebeveynlere bazı için ipuçları veriyor
Çalışma, çocuklarına kaliteli dinlenmelerinde yardımcı olan ebeveynler için pratik bilgiler sunmaktadır. Araştırmacılar ilginç bulgulardan birinin mavi ışık filtreleme gözlükleri kullanılması olduğunu belirtiyor. Yatmadan önce ekrana daha az maruz kalmanın çocukların daha rahat bir uykuya dalmalarına yardımcı olduğunu anlamalarını sağlamak oldukça önemlidir. Araştırmacılar, “Uyku, bu yaş grubunda önemlidir ve giderek daha fazla sayıda ergende uyku bozuklukları yaşanmaktadır” diye belirtiyor. “Bu çalışma, ailelere ergenlerin uyku ile ilgili yaşayabilecekleri sorunlar ve ekran maruziyetini en aza indirmeye çalışarak uyku kalitesini nasıl artıracağı hakkında fikir verebilir.”
Uzun süreli sağlık etkileri
Uzmanlar, bunun özellikle önemli olduğunu söylüyor, çünkü yeterince uyumamak sadece yorgun olmakla ve konsantre olmakta zorlanmakla kalmıyor. Uzun vadede, obezitediyabetve kalp hastalığı gibi önlenebilir hastalıklara yol açabilir.

 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Metruk Yapılara Polis Denetimi
Metruk Yapılara Polis Denetimi
Vali Şimşek Sevgi Çocuklarının Konuğu Oldu
Vali Şimşek Sevgi Çocuklarının Konuğu Oldu

https://maps.google.com/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.de/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.co.jp/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.it/url?q=http://www.genciskenderun.com https://images.google.es/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.fr/url?q=http://www.genciskenderun.com https://images.google.fr/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.it/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.co.uk/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.com.br/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.nl/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.com.au/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.pl/url?q=http://www.genciskenderun.com https://maps.google.ca/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.co.in/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.at/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.ch/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.se/url?q=http://www.genciskenderun.com https://images.google.com.tw/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.be/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.cz/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.se/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.fi/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.co.id/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.ro/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.pt/url?q=http://www.genciskenderun.com https://www.google.com.tr/url?q=http://www.genciskenderun.com http://www.tc.faa.gov/content/leaving.asp?extlink=http://www.genciskenderun.com